PR Sportowy

Public Relations w sporcie i Marketing Sportowy w praktyce

Rekord oglądalności pobity

To była bardzo ważna informacja dla koszykówki. Na wszystkich meczach kwalifikacji w Polsce była pełna hala, a do tego zanotowano wysokie oglądalności w telewizji. W środę 27 sierpnia w Lubinie komplet widzów (3700) oglądało spotkanie PolskaAustria. BiałoCzerwoni wygrali po dogrywce i awansowali do EuroBasketu 2015 z 1. miejsca w grupie. Spotkanie to cieszyło się sporym zainteresowaniem wśród telewidzów. Średnia oglądalność na kanałach Polsat Sport News i Polsat Sport wyniosła 325 tysięcy! A w pewnym momencie śledziło je przed telewizorami ponad 570 tysięcy kibiców!

Pierwszy mecz kwalifikacji do EuroBasketu 2015 odbył się 10 sierpnia w Toruniu. Tam komplet widzów (6000) był świadkiem zwycięstwa z Niemcami. Ten mecz w telewizji oglądało średnio blisko 160 tysięcy widzów.

Dużo większym zainteresowaniem cieszył się rewanż z naszymi sąsiadami. 20 sierpnia na antenie Polsatu Sport News spotkanie NiemcyPolska oglądało średnio 250 tysięcy widzów. Drugą połowę śledziło średnio 320 tysięcy widzów, a najlepszy minutowy wynik osiągnięty został w końcówce, kiedy to spotkanie oglądane było przez ponad 560 tysięcy kibiców.

W niedzielę 24 sierpnia przyszedł czas na mecz z Luksemburgiem w Koszalinie. Na kanałach Polsat Sport i Polsat Sport News oglądało go średnio 218 tysięcy widzów.

Prawdziwy rekord padł jednak w ostatnim meczu z Austrią. W środę 27 sierpnia przy pełnej hali (3700 kibiców) w Lubinie Polacy wywalczyli awans do EuroBasketu z 1. miejsca w grupie. Spotkanie na dwóch antenach oglądało średnio aż 325 tysięcy widzów. Drugą połowę śledziło średnio 376 tysięcy kibiców, a maksymalną wartością, jaką udało się uzyskać w końcówce było 571 tysięcy.

Komentarz:

Myślę, że bardzo ważne było zwycięstwo z Niemcami w pierwszym meczu kwalifikacji. To przyciągnęło uwagę kibiców i mediów w całym kraju. Dużo się o tym mówiło przez kilka dni, bo wygrać z Niemcami, to zawsze jest duże wydarzenie.

Kluczowe dla promocji meczów reprezentacji było to, że byliśmy gotowi na sukces i poszliśmy za ciosem. Kolejne mecze promowaliśmy nagranymi wcześniej, wyjątkowymi materiałami wideo w technologii Slow Motion, specjalnymi klipami i spotami promocyjnymi. Udostępniliśmy też mediom aktualne zdjęcia kadry, informowaliśmy kibiców o wszystkim na stronach PLK i PZKosz, a także za pośrednictwem mailingu i portali społecznościowych. Wykorzystaliśmy też narzędzia do reklamy w internecie skierowane do odpowiedniej grupy odbiorców.

Sukces sportowy to jedno, ale żeby przełożył się on na zainteresowanie kibiców trzeba być „gotowym na sukces”.

Teraz czas na ligę. Chciałbym, aby PLK realizowała swój cel, czyli promowała rozgrywki Tauron Basket Ligi. Potrzeba do tego współpracy z klubami i odpowiedniego planu działania.

Mecze kadry pokazały po raz kolejny, że jest potencjał i mamy zawodników, którzy mogą przyciągnąć uwagę kibiców. Trzeba tylko (i aż) pokazać im, że liga jest atrakcyjnym produktem na wysokim poziomie, którym warto się zainteresować.

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi