PR Sportowy

Public Relations w sporcie i Marketing Sportowy w praktyce

Najważniejsze narzędzie komunikacji?

Internet stawia przed nami ogromne możliwości. Popularne są dziś różnego rodzaju portale społecznościowe czy aplikacje. Moda ma jednak to do siebie, że przemija. Dlatego prowadząc komunikację przez internet należy pamiętać na czym trzeba się skupić w pierwszej kolejności – co jest najważniejsze.

W sporcie na działania z zakresu komunikacji często jest ograniczony budżet. Każdy chciałby mieć sztab ludzi, albo agencję zewnętrzną i konkretny plan na każdy kanał. Rzeczywistość jest jednak taka, że przeważnie, to jedna osoba zajmuje się stroną internetową – pisaniem artykułów i aktualizacją. Prowadzi profil na facebooku i twitterze. Ma też szereg obowiązków np. w trakcie meczów.

Taka jest rzeczywistość i nie ma co się na nią obrażać. Trzeba jednak w takiej sytuacji pamiętać, aby skupić się na tym, co jest najważniejsze. Aby się nie rozdrabniać i nie tracić energii. Social Media przychodzą i odchodzą. Strona WWW niezmiennie jest główną wizytówką ligi, klubu czy sportowca.

Zanim ruszymy na podbój Social Mediów, pamiętajmy, że wciąż bardzo dużo osób z nich  w ogóle nie korzysta lub loguje się tam sporadycznie. Często słyszymy o jakiejś grupie na facebooku albo negatywnych komentarzach internautów. Zapominamy jednak jak wielokrotnie większa jest rzesza tych, którzy w tym temacie nie zabierają głosu.

Głównym źródłem informacji nadal jest strona WWW. Media społecznościowe oczywiście też do tego mogą służyć, ale tam trafimy raczej na zaangażowanego kibica, który wie, co znajduje się na stronie i chce czegoś więcej. Chce się zaangażować i wykazać.

Dopiero po tym jak zbudujemy atrakcyjną i zawsze aktualną stronę WWW, powinniśmy przejść do korzystania z Social Mediów (wcześniej oczywiście pamiętajmy o obowiązkowym newsletterze i włączeniu RSS).

W najbliższych dniach artykuł o tym, jak sprawdzić skuteczność Social Mediów.

Zainteresowany artykułami na PRsportowy.pl? Poznaj newsletter PR Sportowy!

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi