PR Sportowy

Public Relations w sporcie i Marketing Sportowy w praktyce

Materiały dla mediów cz. 2

W dniach 17-19 października w Warszawie odbyła się konwencja „Get Toghether” i „Mini-Basketball U14” zorganizowana przez Polski Związek Koszykówki dla FIBA Europe. Ponad 70 trenerów z całej Europy przyjechało do Polski, aby spotkać się i rozmawiać o koszykówce dzieci i młodzieży. Był trening praktyczny oraz wykłady. Były też spotkania w małych grupach, gdzie trenerzy wymieniali się spostrzeżeniami i doświadczeniem.

Ciekawe i ważne wydarzenie dla koszykówki w Polsce i w Europie, ale nie tak medialne, aby przebić się z tym na pierwsze strony gazet. Dlatego tuż po zakończeniu konwencji dostarczyłem przedstawicielom mediów informację prasową z wypowiedziami uczestników i organizatorów oraz wysłałem bezpłatny pakiet zdjęć. Poza tym umówiłem kilku dziennikarzy na indywidualne rozmowy z sekretarzem generalnym oraz prezydentem FIBA Europe.

Dodatkowo przygotowałem materiał wideo – nagrany wywiad z prezesem PZKosz, Grzegorzem Bachańskim. Nie był to „suchy” wywiad tzn. na ekranie podczas wypowiedzi Bachańskiego widzowie mogli obejrzeć fragmenty tego, co wydarzyło się przez te trzy dni w Warszawie. Dzięki temu wywiad miał charakter reportażu.

Materiał ten wyemitowało kilka stacji telewizyjnych (m.in. Polsat i Orange sport) oraz portale. Oprócz tego ważny był w tym czasie przyjazd do Polski na jeden dzień prezydenta FIBA Europe Turgaya Demirela. Prezes PZKosz zabrał go na Stadion Narodowy, pokazał miejsce, gdzie ostatnio na meczu siatkówki było blisko 60 tysięcy widzów. Spotkało się to z dużym uznaniem i zainteresowaniem, aby w przyszłości zorganizować tu finał lub mecz otwarcia EuroBasketu.

Połączenie informacji o konwencji z „koszykówką na narodowym” przebiło się do mediów i było ciekawym tematem, na który dyskutowali kibice i dziennikarze.

Jeśli mamy dobre kontakty z telewizjami – ogólnopolskimi lub lokalnymi – warto zainwestować we własny, atrakcyjny materiał wideo. Jest niczym gotowa do publikacji informacja prasowa.

Podkreślę też kwestię źródła materiału i ekspozycję logotypów. Z mojego punktu widzenia najważniejsza jest w takiej sytuacji publikacja informacji i materiału. Podkreślam mediom, że jeśli będą publikować wideo, to nie muszą go podpisywać, jeśli np. wybiorą kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund. Ważniejsze, że go opublikują. Tak samo ważne jest, żeby materiał wideo nie wyglądał jak spot reklamowy. Subtelne logotypy sponsorów nikomu by w takim przypadku nie przeszkadzały. Warto o tym pamiętać, bo jak zrobimy wideo z zawodnikiem w koszulce z logotypami sponsorów, a z tyłu będzie ścianka sponsorska, to nie dziwmy się, że niektórzy nie będą chcieli tego opublikować. Najważniejsze jest tu wyczucie – wszystko należy robić z umiarem.

Polecam artykuł na PR Sportowy: materiały dla mediów cz. 1

Przykłady artykułów, które posłużyły za informacje prasowe:

– Za nami konwencja FIBA Europe w Warszawie

– Prezydent FIBA Europe z wizytą w Polsce

Materiał wideo przygotowany po konwencji FIBA Europe:

Zainteresowany artykułami na PRsportowy.pl? Poznaj newsletter PR Sportowy!

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi